Τηλεοπτική σειρά 13 ημίωρων επεισοδίων.

-Στα δύσκολα έχουμε συνηθίσει να λέμε «Μπόρα είναι. Θα περάσει». Μία παραλλαγή αυτής της έκφρασης είναι ο τίτλος της σειράς :«Χούντα είναι. Θα
περάσει;» - όπου, ωστόσο, έχει προστεθεί ένα ερωτηματικό.
Μην φανταστούμε, όμως, ότι το ερώτημα αναφέρεται στην απλουστευτική και εμφανώς
λαϊκιστική, άν όχι ύποπτη, σύγκριση των πραξικοπηματιών με τις πολιτικές ηγεσίες της Μεταπολίτευσης.
Αντιθέτως, το ερωτηματικό αναφέρεται ευθέως στη συμπεριφορά του κοινωνικού σώματος, των Ελλήνων δηλαδή, σε όλη τη διάρκεια της Χούντας. Μία συμπεριφορά αδράνειας και ανοχής, αν όχι βολέματος, την οποία εντέχνως και επιδέξια σπρώξαμε κάτω από το χαλί, όλα τα χρόνια της Μεταπολίτευσης, και δεν μας απασχόλησε ποτέ, ως βασική αιτία της σημερινής κατάστασης.
Ως προς το «Χούντα είναι» - αυτό καταδεικνύεται από το σύνολο σχεδόν του κινηματογραφικού υλικού, που χρησιμοποιείται στη σειρά, αφού πρόκειται για τα Κρατικά Επίκαιρα που προβάλλονταν εβδομαδιαίως στις κινηματογραφικές αίθουσες ολόκληρης της χώρας. Αυτά τα προπαγανδιστικά κινηματογραφικά Επίκαιρα, κατασκεύαζε, το ίδιο το καθεστώς, σκηνοθετώντας κατά κάποιο τρόπο τον εαυτό του. Εικόνες που αναδεικνύουν την τραγική φαιδρότητα μιάς αυτόκλητης εξουσίας που θεώρησε ότι με «θεϊκή εντολή», όφειλε να σώσει την Ελλάδα. Μ’ αυτή την έννοια, η σειρά δεν είναι «ιστορική», δεν συνιστά δηλαδή «εγχειρίδιο ιστορίας». Προβάλλοντας ολοζώντανη την εικόνα ενός ευτράπελου, όσο και καταπιεστικού καθεστώτος, επιδιώκει με χιούμορ και ενίοτε με σαρκασμό, να καταδείξει αφ’ ενός μεν την ακραία ηλιθιότητα των αυτόκλητων σωτήρων μας, αφετέρου τη συμπεριφορά ενός μεγάλου μέρους της ελληνικής κοινωνίας που ανέχθηκε το καθεστώς προκειμένου να « περνάει καλά » και να μην ενοχλείται. Πρόκειται, με άλλα λόγια, για μία σειρά, πρωτίστως διασκεδαστική.
Η σειρά, που ολοκληρώνεται σε 13 ημίωρα, καλύπτει το χρονικό διάστημα από την 1η Ιανουαρίου 1967, μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 1974. Υπάρχει, δηλαδή, ένας πρόλογος (1η Ιανουαρίου 1967 με 21η Απριλίου 1967) με αυτά που προηγήθηκαν του πραξικοπήματος, όπως και ένας επίλογος (24 Ιουλιου 1974 με 31 Δεκεμβρίου 1974) με αυτά που ακολούθησαν την πτώση της Χούντας.
Κάθε ημίωρο επεισόδιο, που καλύπτει κατά κανόνα ένα εξάμηνο, περιλαμβάνει κυρίως, εικόνες από τη δραστηριότητα του χουντικού καθεστώτος, διάφορες αντιστασιακές ενέργειες στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό, διεθνή γεγονότα που συνέβησαν στο χρονικό διάστημα που καλύπτει το συγκεκριμένο επεισόδιο και τέλος, τα «ποικίλα» θέματα των εβδομαδιαίων ειδήσεων, όπως η καλλιτεχνική κίνηση, η μόδα, διάφορες φολκλορικές εκδηλώσεις, τα σπορ κ.λπ.
Τις εικόνες των παλαιών Επικαίρων, συνοδεύουν το σπικάζ που γράφεται από τους συντελεστές της εποχής, η μουσική υπόκρουση και μαζί το δικό μας σχόλιο. Τα κείμενα αυτών των σχολίων έχουν γράψει οι: Ηλίας Νικολακόπουλος (καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών), Χρήστος Χρηστίδης (ιστορικός), Σπύρος Λουμάκης (ιστορικός), Γιάννης Παπαδόπουλος (ιστορικός), Κώστας Κατσάπης (ιστορικός) Κωστάντζα Γεωργακάκη (θεατρολόγος,
καθηγήτρια στο Τμήμα Θεάτρου του Πανεπιστημίου Αθηνών) και Φώτος Λαμπρινός (σκηνοθέτης). Επιστημονικός Σύμβουλος της σειράς είναι ο Ηλίας Νικολακόπουλος.
Τη μουσική σύνθεση και επιμέλεια έχει ο Γιώργος Παπαδάκης, το μοντάζ η Μυρτώ Λεκατσά και ο Μιχάλης Παπαδογιαννάκης, την ηχοληψία ο Πάνος Παπαδημητρίου ενώ τις μακέτες φιλοτέχνησε ο Δημήτρης Αρβανίτης. Αφηγήτρια είναι η Γεωργία Μηλιώτη και υπεύθυνη για το αρχειακό υλικό η Χριστίνα Κατσιαδάκη. Βοηθός σκηνοθέτης είναι ο Παναγιώτης Πορτοκαλάκης.Η παραγωγή είναι της PLK Film Poductions με παραγωγό τον Γιώργο Παπαδάτο. Τέλος, το σενάριο και τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Φώτος Λαμπρινός.




Το πρώτο επεισόδιο της σειράς καλύπτει το χρονικό διάστημα από την 1η Ιανουαρίου 1967, μέχρι την 21η Απριλίου 1967. Λειτουργεί, δηλαδή, ως πρόλογος (1η Ιανουαρίου 1967 με 21η Απριλίου 1967) παρουσιάζοντας αυτά που προηγήθηκαν του πραξικοπήματος και τις πολιτικές καταστάσεις που οδήγησαν σε αυτό καθώς και τις πρώτες αντιδράσεις, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
Το επεισόδιο περιλαμβάνει κυρίως εικόνες από τα επίσημα επίκαιρα της εποχής και τον τρόπο που αυτά περιγράφουν την πολιτική κατάσταση, αλλά και τα κοινωνικά και καλλιτεχνικά δρώμενα. Παράλληλα, η εικόνα της εποχής εμπλουτίζεται από άλλα θέματα, τα οποία τα επίσημα επίκαιρα επέλεξαν να αποκρύψουν ή να αγνοήσουν, αλλά παρόλα αυτά είναι πολύτιμα για την κατανόηση των πρώτων μηνών του 1967, που οδήγησαν στο πραξικόπημα της 21ης Απριλίου και κυρίως των συλλήψεων και των αντιδράσεων κατά τις πρώτες ημέρες της Χούντας.
Τις εικόνες των παλαιών Επικαίρων, συνοδεύουν το σπηκάζ που γράφεται από τους συντελεστές της εποχής, η μουσική υπόκρουση και μαζί το δικό μας σχόλιο. Τα κείμενα αυτών των σχολίων έχουν γράψει οι: Ηλίας Νικολακόπουλος (καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών), Χρήστος Χρηστίδης (ιστορικός), Σπύρος Λουμάκης (ιστορικός), Γιάννης Παπαδόπουλος (ιστορικός), Κώστας Κατσάπης (ιστορικός) Κωστάντζα Γεωργακάκη (θεατρολόγος, καθηγήτρια στο Τμήμα Θεάτρου του Πανεπιστημίου Αθηνών) και Φώτος Λαμπρινός (σκηνοθέτης). Επιστημονικός Σύμβουλος της σειράς είναι ο Ηλίας Νικολακόπουλος.
-Το παραπάνω κείμενο μας στάλθηκε από τον φίλο μας P I X O L Y X
-Σχολιάστε...

5 σχόλια:

  1. Οι τρεις χαριτες σας ευχονται πολλα σκατα στο κωλοδωματιο σας και το νεο ετος να σας βρει τελευταιους.Καλο ban σε ολους σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. TEIS 8ERMES MOY EUXES STEIS 3s XARITES o PYX o LYX23 Δεκεμβρίου 2011 στις 10:47 μ.μ.

    Kalws h Kakws oute oi euxes pianoune oute kai oi katares. Egw o PYX sas euxome na kanete kariera sto PAL kai to mellon sas na einai yperlampro.
    Kalles giortes loipon kai o NEOS XRONOS na einai xaroumenos kai eutyxismenos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγιε Βασιλη,με λενε αρχιδομουρα Χαρα κακαλιδου και σου γραφω αυτο το γραμμα για να σου πω τι δωρο θελω για τα Χριστουγεννα.Ημουν πολυ καλο κοριτσι ολη την χρονια,εκτος απο λιγες φορες που νευριασα και ουρλιαζα σαν γαιδαρος που του κοβουν τα αρχιδια και εκανα και μερικα μπαουνς.Α και μη ξεχασω οτι προδωσα τον ταραχοποιο και ανοιξα δικο μου δωματιο.Παρολα αυτα Αγιε μου Βασιλη,θελω να μου φερεις εναν καλο αντρα που να του αρεσω και εγω.Ξερω ειναι λιγο δυσκολο αλλα αν δει περα απο την αντρικη μου φατσα και το γεγονος οτι εχω κακαλα τα οποια μου προκαλουν και τριχοφυια,θα δει οτι οταν ξυριζω το μουστακι μου και πασαλοιβομαι με σοβα και λαδομπογια,τοτε ειμαι και το πρωτο θηλυκο.Επισης εχω πολλα σπιτια στην θεσσαλονικη και η μιση Σουηδια ειναι δικια μου.Ασχετα αν ζητιανευω καρτες και πρασινα νικνειμς και βγαινω τσαρκα στον βαρδαρη μπας και τα μασησω απο κανενα γεροντακι η κανεναν κουτσο.Αυτα τα κανω για χομπι.Εχω και αλλα πολλα χομπι,οπως το νακαθομαι ολη μερα στο παλ,να παιζω ποκερ,φαρμα,φειςμπουκ,να καπνιζω στο δωματιο μου και να γελαω σαν να λιμαρουν σκουριασμενη λαμαρινα.Ειμαι και πολυ θηλυκο,ω ναι!Ειμαι και πολυ εργατικη.Μπορω ν ακανω ολες τις δουλειες μιας συγχρονης δυναμικης γυναικας.Περιπτερου,βενζινου,ταξιτζου,φορτηγατζου,βοθροκαθαριστου και αμα λαχει δουλευω και κομπρεσερ.Διατηρωντας παντα την αιθερια αυρα της απλετης θηλυκοτητας μου.Αγιε μου Βασιλη σε παρακαλω αν εχεις καποιον αντρα που να μου ταιριαζει,αφησε τον κατω απο το χριστουγεννιατικο δεντρο μου,η εξω απο την πορτα,η στον κηπο.Δεν πειραζει εγω θα τον βρω,δεν μου ξεφευγει.Παρολο που εχω πολλους γκομενους στο παλ και με θελουν ολοι,εχω μεινει γεροντοκορη.Μαλλον αυτοι φταινε και οχι εγω.Ειμαι πολυ καλη γι'αυτους.Σε παρακαλω Αγιε Βασιλη και αν δεν μπορεις αντρα,εστω εναν ταρανδο η εναν καλικαντζαρο,δεν με πειραζει.Ας ειναι και ο Ρουντολφ ο ταρανδος.Πιστευω να του αρεσω.Αν μου κανεις την χαρη Αγιε Βασιλη θα σε ευχαριστω καθε χριστουγεννα,αλλιως σαλτα γαμησου παλιομαλακα,κωλοχοντρε γερο παιδεραστη γαμω το ελκυθρο σου και τον βορειο πολο σου.Και αν μπεις στις τρεις χαριτες θα σε κανω μπαουνς και θα σε βαλω και στα μπαν.Θα πω και στην φιλιναδα μου την Νουλα να μη σου μιλαει.Γιαυτο κανονισε.

    Υ.Γ. Α! ξεχασα να σου πω οτι ειμαι και πολυ χουλιαματζου.Σκαω στα γελια ακομα και οταν βλεπω τον εαυτο μου στον καθρεφτη.Μιλαμε και γαμω τους χουλιαμαδες,Μεγαλη πλακα μου εκανε ο θεος.Πως με εκανες ετσι ο ατιμος!! χαχαχαχαχαχαχα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγιε μου Βασιλη,γεια σου.Ειμαι ο Κωστακης ο Λιουσακης.Ξερεις με φωναζουν ετσι στο παλ χαιδευτικα για να χαιρομαι και να νομιζω οτι ειμαι της παρεας και εγω και δεν ειμαι κανενας κομπλεξικος πουστοφλωρας.Λοιπον Αγιε μου Βασιλη,η Μπιλη αν θελεις,γιατι τωρα σε νιωθω σαν φιλο μου,ηθελα να σου πω οτι θελω και εγω ενα δωρακι για τα Χριστουγεννα...Μισο να παω λιγο τουαλετα και ερχομαι...Που ειχα μεινει??Λοιπον η καταρρευση του κουμμουνισμου οφειλεται στον ουτοπικο ιδεαλισμο ο οποιος επιβληθηκε στον λαο και ο συστηματικος καταπιεσμος που οδηγησε στην εξαθλιωση μεχρι και τον τελευταιο πολιτη.Επισης μην ξεχναμε και τον ρολο της Αμερικης.Και λεγοντας Αμερικη να πω οτι ο Κολομβος δεν ηταν ο πρωτος που ανακαλυψε την Αμερικη και οτι ο πολεμος στο βιετναμ ηταν αποτελεσμα της ιμπεριαλιστικης επεκτατικης πολιτικης του Νιξον.Ωχ! σαν να ξεφυγα λιγο ο μαλακας!Φαντασου μεχρι και εγω το καταλαβα.Δεν πειραζει καλα ειναι να κανω και καμια επιδειξη των δηθεν γνωσεων μου που και που,αραδιαζοντας οτι μαλακια μου κατεβει.Λοιπον στο θεμα μας.Θα ηθελα να μου φερεις Μπιλακο μου,εναν πραγματικο φιλο.Ξερεις απο μικρο δεν με επαιζαν τα αλλα παιδακια.Παντα τελευταιο με διαλεγαν,ακομα και αν ημασταν μονο δυο.Εγω για να τους εκδικηθω τους μαρτυρουσα παντα στον κυριο και ετρωγαν ξυλο.Μιλαμε μεγαλη απολαυση!Και μου εχει μεινει απο τοτε.Φοραω το παπακι μου στο δωματιο του ταραχοποιου και βγαζω το αχτι μου σε οποιον με κοροιδεψει.Δεν ξεχναω οτι και αν μου κανουν,ακομα και χρονια να περασουν.Αν υπηρχε ο κομης Δρακουλας,θα ημουν ο Ιγκορ ο δουλος του.Ο χαμαλης για ολες τις δουλειες,αρκει να εχω τους δυνατους με το μερος μου και να τους γλειφω και να μου δινουν μια υποτυπωδη εξουσια και εγω να νιωθω χαρουμενος.Γι'αυτο θελω ενα φιλαρακι και εγω να με καταλαβαινει και να με αγαπαει.Να μην ξενερωνει με την φλυαρια μου και να γελαει με τις αναλατες βλακειες που ξεστομιζω.Επισης να μου κανει κοπλιμεντα οταν ανοιγω καμερα και δειχνω μονο προφιλ παντα και φτιαχνω την φλωροφραντζα μου με την χουφτα μου.Ειναι ενα κομπλεξικο τικ που εχω,τι να κανω ο καημενος.Γι'αυτο σου λεω αγιε μου Μπιλιδη εχω μεγαλη αναγκη.Κανε μου το χατιρι και σου υποσχομαι αν μπεις στο δωματιο του ταραχοποιου,θα τον παρακαλεσω να σου δωσει παπακι σουπερ αντμιν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγιε Βασιλη,ο Θεμακος ειμαι,ο ομορφιες.Ξερεις ρε γκαρτναση,ο ταξιτζης απο σαλονικη.Αυτος μωρε που πηγαινοφερνω το παιδι της γειτονισας και ολοι με νομιζουν οτι ειμαι και γαμω τους γειτονες.Αλλα στην ουσια το δικο μου παιδι ειναι,απλα λεω της γειτονισας για να μη μαθευτει οτι ειμαι παντρεμενος.Ξερεις εσυ τωρα.Οσο να πεις εχεις πιο πολλες πιθανοτητες να σου κατσει κανα μουνι στο παλ.Ειναι που ειναι οι πιθανοτητες εναντιον μου,φαντασου να λεω οτι ειμαι και παντρεμενος.Ουτε πατημενη σαυρα στον δρομο δεν θα μου καθεται.Λοιπον Αγιε Βασιλη ειμαι μπερδεμενος.Εχω πολλα που θελω να σου ζητησω και δεν ξερω ποιο να διαλεξω.Θα ηθελα ενα καινουργιο ταξι που να τρεχει πολυ και να κανει σπινιαρισματα και να εχει και μια σειρηνα να κανει ιου ιου,να νομιζουν οτι ειμαι περιπολικο και να κανουν ολοι στην μπαντα οταν περναω εγω.Α! να μου μιλαει κιολας σαν τον κιτ.Θα ειμαι σαν τον Μαικλ Ναιτ αλλα σε ποιο ποντιακη εκδοση,με φαλακρα και λιγη μπεκροκοιλια που θα διπλωνει πανω στο τιμονι.Θα με βλεπουν τα μουνια στον δρομο και θα χυνουν πανω τους.Θα λενε να ο ποντιος με την ποντιακ του!Μονο ο τοτος θα λειπει απο το καθισμα του συνοδηγου!
    Ξερεις ομως επειδη και το ταξακι καλο ειναι που εχω,σκεφτομαι μηπως να σου ζητησω κανενα καλο μουνι.Θα μου πεις ρε θεμακο αφου μεσα στα μουνια εισαι συνεχεια,αλλα εννοω ενα μουνι που να μου καθεται επειδη το θελει και χωρις να το πληρωνω.Το ξερω ζηταω δυσκολα.Εδω ουτε η Νουλα angel δεν σου καθεται τζαμπα.Μια πατατα,μια κονσερβα,κανα φρεσκο ψαρικο,το θελει το κατιτις της.Απο την αλλη σκεφτομουν να σου ζητησω λιγα μαλλια να μη μου καιει ο ηλιος το καρυδοτσουφλο που εχω για κεφαλι,η να χασω κανενα κιλακι.Οχι για μενα αλλα να μην αλλαζω συχνα αμορτισερ για το ταξι.Αλλα και αυτα λιγο δυσκολα τα βρισκω.Οποτε θα ειμαι λογικος και θα σου ζητησω κατι που θα με κανει πολυ χαρουμενο.Θελω να κανεις τον ταραχοποιο να γινε παλι φιλαρακι μου και να με καλει παλι για σαλεπακια.Αυτος ειναι ο κρυφος μου καημος Αγιε μου Βασιλη.Να ακουω τον ταραχοποιω να ανακατευει στο μικροφωνο το σαλεπακι και να κανει τσινγκι τσινγκι και να μου λεει:Θεμακοοοοοο,σαλεπακι,Θεμακοοοοοο.Και εγω να του λεω ερχομαι μπρο και να ουρλιαζω αουυυυυυυυ!!!Βαλε και λιγο κουρκουμα αουυυυυυ!!!!Τι παλιες καλες εποχες!!Αστο καλο μουυ,συγκινηθηκα!Παω να πιω ενα red bull στου τζαμπολ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή